tirsdag den 28. oktober 2008

Kravlenisser.


Mange af påklædningsdukketegnerne , tegnede også kravlenisser, og det blev grunden til at jeg også begyndte at samle kravlenisser, lidt julekort og julekalendere. Jeg havde kun et par nisser fra min egen barndom, men jeg kan huske at i mit barndomshjem, sad kravlenisserne bl.a. i malerier og billeder op mod jul.

Denne nisse er tegnet af Bramming - kravlenissernes far - , og hans nisser er da også utroligt charmerende.
Han har også tegnet bl.a. de julekalendere, der kan samles og stå på et bord, f.eks. rutsjebane og lykkehjul. Det tog meget lang tid, at få samlet dem, men det var alle anstrengelserne værd. Desværre har jeg heller ikke gemt min barndomsjulekalender.

Christel tegnede mange nisser og engle, de er altså helt bedårende, synes jeg.
Jeg synes , det er spændende at finde frem til tegnerne, men disse nisser kender jeg ikke tegneren til - men de er alligevel sjove at have.








Ingen kommentarer: